Skip to main content

Als DGA moet je vooral kunnen ‘ondernemen’

De kracht van het familiebedrijf
In familiebedrijven lopen zakelijke- en familiebelangen door elkaar. Dit geeft een bijzondere ‘chemie’ en het is belangrijk om dit goed aan te voelen. De structuur en cultuur van een familiebedrijf is op onderdelen echt anders vergeleken met andere bedrijven en soms zelfs iets complexer. Dit levert ook iets op. Zo onderscheiden familiebedrijven zich vaak positief door hun lange termijn oriëntatie en presteren ze -mede daardoor- bovengemiddeld. Zo heeft Boels Zanders de campagne ‘DGA, Uitdagingen in het familiebedrijf’ opgestart.

Toekomstgericht
De wereld juridiseert in sneltreinvaart. Een ontwikkeling die extra tijd en aandacht vraagt. Deze verandering brengt een hoop (nieuwe) vraagstukken met zich mee. De campagne is bedoeld om het ondernemers makkelijker te maken. Ze moeten vooral kunnen ondernemen. In de campagne wordt in een serie van video’s een positieve boodschap meegegeven: laat oude ballast achter je en richt je op de toekomst. Het is van cruciaal belang om op regelmatige basis in een bedrijf te controleren of alle risico’s zijn afgedicht. Binnen familiebedrijven gaat men er vaak vanuit dat men op elkaar kan vertrouwen, maar hier kan de schoen wel eens wringen. Goede afspraken aan de voorkant tussen betrokkenen vastleggen is dan nog belangrijker.

Expertises bundelen
De campagne focust op ondernemers, maar betreft meer dan enkel het ondernemingsrecht. “We hebben de meest belangrijke informatie verzameld die relevant is voor de directeur/groot aandeelhouder (DGA) betrokken bij een familiebedrijf ’s. Voor deze campagne zijn verschillende disciplines binnen Boels Zanders Advocaten samengebracht om de diverse uitdagingen in het familiebedrijf vanuit diverse expertises te benaderen.

Meer weten over de campagne DGA, uitdagingen in het familiebedrijf?
Bekijk hier de unieke videoreeks: https://www.boelszanders.nl/dga-familiebedrijven/